Muratti! Guernsey vs. Jersey

2012-05-08 @ 17:33:04

En gång om  året möter Guernsey rivalerna Jersey för att göra upp om "muratti titeln". Jag fick chansen att börja spela för Guernsey's damlag för bara någon månad sedan och har varit spänd sedan dess! Trodde aldrig jag skulle få chansen att spela i den stora matchen...Förra veckans träning var då lagets togs ut, det var jättenervöst och ingen visste om de skulle starta eller inte...inte ens målvakten var utsedd!
Laget togs ut och jag blev en stolt startande innermittfältare. Nu var pressen på mig! Ny i laget och en hel trupp + en ö på 66.000 människor att göra stolt! No pressure...

Fick denna fina pärla till mitt "Trollbead" armband av älskling på lördag morgon<3:



Hade på mig armbandet under uppvärmningen av matchen och tänkte hela tiden på allt stöd, bra saker att tänka på inför matchen och tips som Elliot gav mig innan jag åkte!:)


Vi åkte tidigt med flyg till Jersey på söndag morgon. Alla var spända och förväntansfulla! Fick lunch buffé på hotellet, så vi var laddade för match! På stadion "Springfield" var det dags att göra oss redo för den stora matchen....nervöst!!

Här står vi inför match start:



Alla var väldigt laddade!
Det var 0-0 efter första halvlek...väldigt jämt! Vi hade några anfall som skulle gått in och de hade några farliga hörnor. Men de spelade tydligen mycket sämre än va de kunde (vunnit tidigare år med 6-2 och 8-0) så vi visste att de skulle komma ut i andra ännu starkare! Och det gjorde de....vi orkade stå emot i ca 30 men sen kom målet och tyvärr satte vi inga av våra chanser vi hade och därmed slutade matchen med förlust.

Kändes tungt, men släppte rätt snabbt när coacherna var nöjda med vår insats och prisutdelningen var över. Var häftigt att få spela för ön och om jag kan och får blir det nog att komma tillbaka igen nästa år!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback