Jerseytrip med Elliot!:)

2012-06-06 @ 12:56:00

På lördagskvällen efter vi käkat Elliots gourmet middag bestämde vi oss för att boka en resa till Jersey:) Båda var ju lediga, så varför inte resa någonstans:) Vi bokade först billigaste hotellet vi kunde hitta, såg att det bara var ett rum kvar så skyndade oss att fylla i alla uppgifter så allt var klart!! Och SEN kollade vi på bilder från hotellet....HAHA kolla på det här:

Skyndade oss att avboka detta hotellet, la till en hundring och bodde på detta hotellet istället:

Så vi tog färjan 13.30 på söndagen och begav oss till Jersey:))

Käkade lunch på "Royal yacht hotel" :)

Sen tog vi en buss ner till "Belvedere beach":) Tog en promenad längs några småvägar som ledde oss direkt ner till beachen:)

Var en hel del surfare ute!:)

Väldigt fint där ute måste jag säga!:)

Drack lite drinkar på playan innan det var dags at ta sista bussen tillbaka till stan och hotellet:)

Här är vi på "Ad´lib" för middag:) Jag åt seabass med färskpotatis och Elliot åt kött med potatisbakelse:)
Träffade ett trevligt par från London och Nya Zeeland som var där på semester på en vecka:)

Ett par mojitos på coctailbaren "Wildfire" fick avrunda kvällen/natten:)

Vi började nästa dag med lite shopping, jag köpte nya converse!!:) Och det fick bli Mc Donlads till lunch...inte käkat det på 6månader och Elliot på 2år!;) haha så han beställde en hel del...lite ledsen över att de inte gjorde hans favvo burgare längre x)

Sen tog vi bussen till en "Adventure park" för att prova på deras äventyrsgolf;)

Ser ut som en klar vinnare...

Men blev oavgjort första rundan på den "svårare banan" och sen en vinst för E på den blå, lite lättare;)

Sen fick det bli en kaffe och en mocka på Cook and Bottle:)

Tog oss en titt i hamnen på fina båtar, satt i solen och väntade på färjan hem..hade en superbra resa:))<3