Helg när den är som bäst<3

2012-06-06 @ 12:22:05

Jobbade långdag på fredag och hade hand om både Carrie och Lexi! Vi drog till parken och lekte med deras nya sparkcyklar på förmiddagen! Sen packade jag en picknick och så drog vi till stranden:)) Bygde sandslott, åt smörgåsar och doppade fötterna i havet:) Det var lite dimmigt, men det gjorde det hela lite roligt då Lexi fantiserade om att hon kunde se sjörövarskepp ute till havs...:)

Vid 6 var jag ledig för helg! Det blev grillning på "beach grande roquettes" med Elliot. Meningen var att vivi, dickie och Maris skulle komma men fick bli en annan gång! Vi hade det mysigt med några rekorderlig och grillad korv mä bröd:))

LÖRDAG: Vilken härlig dag!! Sov länge, frukost på sängen och förstås en stor kopp kaffe<3 Sen drog vi till Pembroke bay för att njuta av solen så länge den var framme! Tog vägen inom Oatlands för att spela lite minigolf..blev dock förlust för mig....men som plåster på såren lovade Elliot att laga middag på kvällen!:)

På kvällen åkte jag tillbaks för att träffa Elliot och se vad han kokat ihop!!

Det blev Lamm och varm bönsallad med ugnsrostade tomater:)) Jag hade lovat att inte lägga mig i när han lagade maten, men kom in i köket lite då och då! E frågade mig hur länge han skulle vänta innan han kunde lägga ner tomaterna i oljan (som var i stekpannan)..jag svarade tills oljan separerat lite...jag gick upp och kom ner efter 3-5min, köket var fyllt med lite grå rök och jag tänkte, naej, säg inte att han glömt lägga i tomaterna....glömt var nog inte rätt ord då han stod och kollade fundersamt på stekpannan. "Hur ser det ut när oljan separerat då??" Haha! Det smattrade om plåten i pannan för den va så varm! Oljan var bränd och pannan likaså....bara att börja om de:) Blev chockad (efter den början) att maten blev riktigt god!!:)

 

Mmmm:))

Blev en awesome avslutning på en kanonbra dag:)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback