Jerseytrip med Elliot!:)

2012-06-06 @ 12:56:00

På lördagskvällen efter vi käkat Elliots gourmet middag bestämde vi oss för att boka en resa till Jersey:) Båda var ju lediga, så varför inte resa någonstans:) Vi bokade först billigaste hotellet vi kunde hitta, såg att det bara var ett rum kvar så skyndade oss att fylla i alla uppgifter så allt var klart!! Och SEN kollade vi på bilder från hotellet....HAHA kolla på det här:

Skyndade oss att avboka detta hotellet, la till en hundring och bodde på detta hotellet istället:

Så vi tog färjan 13.30 på söndagen och begav oss till Jersey:))

Käkade lunch på "Royal yacht hotel" :)

Sen tog vi en buss ner till "Belvedere beach":) Tog en promenad längs några småvägar som ledde oss direkt ner till beachen:)

Var en hel del surfare ute!:)

Väldigt fint där ute måste jag säga!:)

Drack lite drinkar på playan innan det var dags at ta sista bussen tillbaka till stan och hotellet:)

Här är vi på "Ad´lib" för middag:) Jag åt seabass med färskpotatis och Elliot åt kött med potatisbakelse:)
Träffade ett trevligt par från London och Nya Zeeland som var där på semester på en vecka:)

Ett par mojitos på coctailbaren "Wildfire" fick avrunda kvällen/natten:)

Vi började nästa dag med lite shopping, jag köpte nya converse!!:) Och det fick bli Mc Donlads till lunch...inte käkat det på 6månader och Elliot på 2år!;) haha så han beställde en hel del...lite ledsen över att de inte gjorde hans favvo burgare längre x)

Sen tog vi bussen till en "Adventure park" för att prova på deras äventyrsgolf;)

Ser ut som en klar vinnare...

Men blev oavgjort första rundan på den "svårare banan" och sen en vinst för E på den blå, lite lättare;)

Sen fick det bli en kaffe och en mocka på Cook and Bottle:)

Tog oss en titt i hamnen på fina båtar, satt i solen och väntade på färjan hem..hade en superbra resa:))<3

Helg när den är som bäst<3

2012-06-06 @ 12:22:05

Jobbade långdag på fredag och hade hand om både Carrie och Lexi! Vi drog till parken och lekte med deras nya sparkcyklar på förmiddagen! Sen packade jag en picknick och så drog vi till stranden:)) Bygde sandslott, åt smörgåsar och doppade fötterna i havet:) Det var lite dimmigt, men det gjorde det hela lite roligt då Lexi fantiserade om att hon kunde se sjörövarskepp ute till havs...:)

Vid 6 var jag ledig för helg! Det blev grillning på "beach grande roquettes" med Elliot. Meningen var att vivi, dickie och Maris skulle komma men fick bli en annan gång! Vi hade det mysigt med några rekorderlig och grillad korv mä bröd:))

LÖRDAG: Vilken härlig dag!! Sov länge, frukost på sängen och förstås en stor kopp kaffe<3 Sen drog vi till Pembroke bay för att njuta av solen så länge den var framme! Tog vägen inom Oatlands för att spela lite minigolf..blev dock förlust för mig....men som plåster på såren lovade Elliot att laga middag på kvällen!:)

På kvällen åkte jag tillbaks för att träffa Elliot och se vad han kokat ihop!!

Det blev Lamm och varm bönsallad med ugnsrostade tomater:)) Jag hade lovat att inte lägga mig i när han lagade maten, men kom in i köket lite då och då! E frågade mig hur länge han skulle vänta innan han kunde lägga ner tomaterna i oljan (som var i stekpannan)..jag svarade tills oljan separerat lite...jag gick upp och kom ner efter 3-5min, köket var fyllt med lite grå rök och jag tänkte, naej, säg inte att han glömt lägga i tomaterna....glömt var nog inte rätt ord då han stod och kollade fundersamt på stekpannan. "Hur ser det ut när oljan separerat då??" Haha! Det smattrade om plåten i pannan för den va så varm! Oljan var bränd och pannan likaså....bara att börja om de:) Blev chockad (efter den början) att maten blev riktigt god!!:)

Mmmm:))

Blev en awesome avslutning på en kanonbra dag:)

Tarjas last night with us!

2012-06-06 @ 12:03:33

Nu var det dags för ännu en au-pair att åka vidare. Tarja flyttar dock med sin familj, så hon åker in hem till Finland. Istället flyttar de till Southampton, så förhoppningsvis kommer hon hit och hälsar på innan jag oxå lämnar ön!

Sista lördagen spenderades med Tarja, Maris, Fransesca och Vivi hos Vivi's place:) Vi drack champange, dansade och kollade på eurovision (lite kul att alla hade olika land som vi hejade på, men extra kul vare ju att sverige vann!;) Drog vidare till prince of wales där vi drack "Jägerbombs" och tog massa kort! Synd att kvällen varit lång, lite tårar för Tarja men även en massa skratt! Här har vi lite bilder av oss på Prince of Wales:)

Fortfarande rätt städade påväg ner mot stan:) med en flaska champange till hands...

Här är vi precis bredvid baren:)) Tarja, Vivi, Jag, Maris och Francesca tar kortet:)

Sista bilden för kvällen och tror det var tur! Strax efter blev det hem för mig men hade en riktigt rolig kväll:)

Tråkigt att Tarja har åkt...saknar henne redan!

Ses snart igen:)<3

Girls 3rd n 6th birthday!!:))

2012-06-06 @ 11:48:50

Hej hopp! Förra måndagen fyllde flickorna 3 och 6 år:) (Rätt coolt att det är på samma dag med tre år emellan:)) Det firades med massa tårta, paket och lekar!

Jag hjälpte till som lekledare på kalaset och tog mest hand om 3åringarna som var lite vilsna bland de större barnen x) Mest poppis på kalaset var "donut leken":

Här försöker Carrie äta sin donut, det var ju dock meningen att INTE använda sina häner;)

Här är Lexi redo att mumsa i sig sin donut innan leken börjat!:) (Lexi med tungan ute ur mun)

Jag gav tjejerna en diabolo och en "magisk murmaid", vilket var en droppe i havet av alla presenter de fick!! Galet:)

Tror de var mycket nöjda över kalaset och Lexi räknar redan ner till nästa födelsedag, då hon sa till mig imorse: "Its only 51 more weeks until our next birthday!" som om att der skulle vara riktigt snart:)