Nej men hej där bloggen!

2012-01-26 @ 15:59:15

Nu var det ju extremt längesen jag satte mig vid datorn och kände för att blogga! But here it comes! Jag har jobbat sisådär lagomt mycket, tjejerna har varit otroligt goa! Igår ringde jag och Carrie upp Nicklas, bror min, för att gratta han på födelsedagen! Vi sjöng "Happy Birthday" vilket C tyckte var kul:) Medans jag och brorsan pratade på svenska passade C på att berätta att hon hade haft pasta till lunch! Så himla go unge.

I bilen hem från skolan när jag hämtat tjejerna säger Lexi: "Can I tell you a joke"? haha jag tänkte hur roliga skämt kan en 5-åring komma med, detta blir spännande! Så jag sa självklart ja. Här kommer skämtet:
L: "How come does a cow dance so well?"
Jag: hmm...no idea.
L: "Cause they got the moooooves like Jagger"
hahaha skön onge väll!!
Tätt efter frågar Carrie detsamma:
C: "Can I tell you a joke Josefin?"
Jag: Of course you can.
C: "How does a house look like?"
Jag: haha no idea.
C: "It got four windows and a door..
Hahah så himla rolig väll! Ingen som helst poäng x) Jag och Lexi skratta resten av resan hem...

Har börjat träna fotboll här borta som sagt och det är verkligen jättekul! Har lite problem med olika termer men det mesta är rätt logiskt..frispark hade jag ingen aning om vad det hette men var ju tydligen så enkelt som "freekick" haha. Jag krånglar nog till det lite extra ibland när det egentligen inte är invecklat alls:) Coacherna är schyssta! De säger vad man gör bra men även vad man ska träna på och vad man kan göra istället om det är något man misslyckats med gång på gång! Är otroligt skönt att få den feed-backen:)

Två helger efter jag var tillbaka efter min hemresa till Sverige blev det utgång och lite reunion med au-pair tjejerna:)) Det va sjukt kul! Här kommer lite bilder:)



Maris, vilhelmina och jag



Maris och jag



Anni och Laura


Det var iaf lite update härifrån ön, ska skriva mer snart igen:))

Puss och kram!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback