London, dag 1

2012-02-20 @ 17:31:58

Dagen efter alla <3-ans dag var det dags för mig och Laura att dra till London på lite semester!:) Fick skjuts hem tidigt av E för att hinna med att packa det sista (alltid ute i sista minuten...) ganska lättpackat ändå när vi bara åkte med handbagage...(packade typ inget då jag ville ha plats för "lite" shopping på hemvägen..). Ness (min husmamma) gav mig och Laura skjuts till flygplatsen...and off we went!
Flyget tog ca 50min och väl på Gatwick tog vi tåget in till Victoria station! Vi drog direkt och köpte resepass och trodde allting var så gott som fixat, så satte oss i lugn och ro för att äta lunch på en italiensk restaurang...när vi nästan var klara kollade jag på våra resepass och insåg att vi fått fel sort!!!! Paniken kom och lugnet försvann. Hade ju redan betalt typ 30pund och hade ingen vidare lust att punga ut med de igen! Men vi drog tillbaka och tack och lov så kunde vi byta till rätt sort för bara 2.50 pund!! Wiho. Nu när vi kunde pusta ut igen drog vi vidare och mötte upp killen vi skulle bo hos (Ness's kusin) och han gav oss nycklar + resebeskrivning. Vi hittade hans lägenhet ganska lätt och hade lite tid att ta det lugnt innan det var dags att åka in till centrum igen.
Onsdag (första dagen)kväll fick bli en restaurang kväll! Vi åt "husets hamburgare" ooootroligt gott:)) Och sen gick vi till en pub i Covent Garden:



Jag tog en mojito:)))

Sen strosade vi runt lite på Piccadilly Circus...



Var en kille som "beat-boxade" och några street-dansare som hade en show:))



Hade en rolig första kväll, hann med en hel del trotts att vi bara hade en halv dag:) Blev i säng tidigt för att ladda för shopping och sightseeing dagen efter:D

Denna fiiiinfina bild i den "klassiska telefon kiosken" får avsluta dag 1:))


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback