London, dag 2 del 1

2012-02-22 @ 17:33:05

Vi började dag två med lite sightseeing! Tog buss och tunnelbana för att ta oss ut till London Eye! Hittade ett erbjudande så vi fick inträde till både London Eye och Madame tussauds! Det blev lite väntan för att ta oss upp till London Eye, men värt det när vi väl var uppe! Jättefin utsikt och vi hade tur som slapp regn och rusk! Nedanför London Eye hittade vi bland annat en viking, mickey/minnie mouse och en dansande kanin!

Vi såg Big Ben på vår promenad till London Eye:)

Som vi senare såg uppe från luften...

Eftersom vi hade en rätt så lugnt första dag, var vi utvilade och mer än redo för att barka loss på shopping gatan "Oxford Street". Och måste ju bara säga PRIMARK in my heart...haha sjukt billigt. Fanns ju mkt strunt och dålig kvalité, men för simpla saker som tights, skor, linnen och underkläder är det ju himlen! Spenderade x-antal timmar där och fattigare och nöjda blev vi:))

London, dag 1

2012-02-20 @ 17:31:58

Dagen efter alla <3-ans dag var det dags för mig och Laura att dra till London på lite semester!:) Fick skjuts hem tidigt av E för att hinna med att packa det sista (alltid ute i sista minuten...) ganska lättpackat ändå när vi bara åkte med handbagage...(packade typ inget då jag ville ha plats för "lite" shopping på hemvägen..). Ness (min husmamma) gav mig och Laura skjuts till flygplatsen...and off we went!
Flyget tog ca 50min och väl på Gatwick tog vi tåget in till Victoria station! Vi drog direkt och köpte resepass och trodde allting var så gott som fixat, så satte oss i lugn och ro för att äta lunch på en italiensk restaurang...när vi nästan var klara kollade jag på våra resepass och insåg att vi fått fel sort!!!! Paniken kom och lugnet försvann. Hade ju redan betalt typ 30pund och hade ingen vidare lust att punga ut med de igen! Men vi drog tillbaka och tack och lov så kunde vi byta till rätt sort för bara 2.50 pund!! Wiho. Nu när vi kunde pusta ut igen drog vi vidare och mötte upp killen vi skulle bo hos (Ness's kusin) och han gav oss nycklar + resebeskrivning. Vi hittade hans lägenhet ganska lätt och hade lite tid att ta det lugnt innan det var dags att åka in till centrum igen.
Onsdag (första dagen)kväll fick bli en restaurang kväll! Vi åt "husets hamburgare" ooootroligt gott:)) Och sen gick vi till en pub i Covent Garden:

Jag tog en mojito:)))

Sen strosade vi runt lite på Piccadilly Circus...

Var en kille som "beat-boxade" och några street-dansare som hade en show:))

Hade en rolig första kväll, hann med en hel del trotts att vi bara hade en halv dag:) Blev i säng tidigt för att ladda för shopping och sightseeing dagen efter:D

Denna fiiiinfina bild i den "klassiska telefon kiosken" får avsluta dag 1:))

Alla hjärtans dag<3

2012-02-20 @ 16:47:17

Min alla hjärtans dag var inte lik någon annan jag har haft förut! Har nog aldrig riktigt firat alla hjärtans förut utan har mer blivit film och middag hemma eller gått ut...tack oh lov att det blev annorlunda i år!:)
Började med lite frukostmys med Carrie och Lexi! Eftersom de hade lov från skolan så kunde vi mysa lite extra på morgonen! Delade ut söta kort, åt pannkakor och kollade Alladin.
Efter en lång arbetsdag gjorde jag mig iordning för att träffa E. Han hade bokat bord på en mysig fransk restaurang i stan. Så jag skyndade mig med en buss till White Hart och mötte han där för en drink innan maten:) (Kändes kul att klä upp sig lite efter en lång helg ensam med barnen och sen en lång dag innan det.)
Restaurangen var jättefin och det var hela FEM rätter som väntade på oss x) Nog något av det godaste jag ätit dock, här är en bild på huvudrätten (tredje rätten...) :

Hade riktigt roligt! Varken jag eller E är särskilt vana att äta på något fancy ställe och hade båda lite problem med att äta alla rätterna på rätt sätt! haha som min förrätt: tre shot-glas fyllda med "hackad" lax, hummer och seabass(?). hmmm...lite av en utmaning när inte ens gaffeln fick plats i shot-glaset? Fast skulle ju visst använda skeden som låg framför tallriken (trodde man hade den till desserten?) haha. Aja, efter typ 2-3 timmar var vi färdiga och det var dags att dra vidare.
Inte nog med att jag blivit bjuden på middag och fått en berlock till ett armband så väntade en sista överraskning..hade ingen aning om vad det skulle va! Spänd gick jag upp på övervåningen där överraskiningen skulle va....
E hade gjort ett hjärta av riktiga rosblad och tänt massa ljus å grejer...var det finaste någon gjort för mig..med hästlängder! Herregud...så här såg hjärtat ut :)

Tack för en minnesvärd kväll, aldrig varit med om något liknande och kommer defenitivt aldrig glömma detta:)