Wedding trip to England:)

2012-04-18 @ 23:00:19

Hej hopp!

För en vecka sedan drog jag med familjen Boyde till the county of Surrey för bröllop!! Lilla byn som vi besökte hette Coldharbour och låg ca 1h biltur från London. Riktigt fint, blev imponerad...när jag tänkte på en stad utanför London tänkte jag på en förort med någon liten antik och kuriousa affär i. Men istället var det fina gårdar med hästar, fina rustika pubar och påskliljor överallt.



Började dagen med en tidig flygresa till Gatwick!:)



Alla redo för en vecka i England!:)

Väl framme vid Gatwick blev vi hämtade av Martin som åkt upp några dagar innan med färja!
Vi bodde i en liten mysig "cottage" i en by nära "Coldharbour" där bröllopet skulle äga rum på lördag:))



Lexi och Carrie hittade snabbt sitt favorit ställe i vårt rum:)



Stugan var oväntat inredd med IKEA möbler;)

Måndagen spenderade jag, Martin och flickorna på "Godstone Farm" som hade mycket kul för de små!



De hade bland annat "Holding animals barn" där man fick hålla och klappa små kycklingar, kaniner och ankungar;)

Under veckan lunchade vi på mysiga pubar, här är Ness utanför en som hette Abinger Hatch:



Vi åkte även till ett stort shopping center som hette "Bluewater". Hur många affärer som helst!! Jag köpte en marinblå kavaj och en svart pennkjol:)

Hann även med att gå på en skogspromenad:







Så synd att min kamera är så dåligt! Det var världens utsikt från där vi var uppe på toppen! Man kunde se ända till London med alla byggnader. Väldigt häftigt:)



Mor och dotter:)

Det närmade sig bröllopet och under veckan fick jag lära känna brudparet, deras föräldrar, syskon och vänner. Var riktigt kul och alla var hur trevliga som helst. Från början, vilket jag kunde förstå, var jag inte bjuden till själva mottagningen då bröllop är väldigt dyra. Jenny, bruden, bjöd in mig under veckan då någon annan gäst tackat nej. Så fick delta i mitt första engelska bröllop i en liten mysig kyrka i Coldharbour:











Jättefina!!

Var en upplevelse att få följa med på resan och klart ett minne för livet:)

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback