17 september

2011-09-17 @ 12:15:30

Hej!

Idag är det en månad och två dagar sen jag flyttade från Glava. Måste säga att jag saknar dreggelpölen Bonzo, goa Rocky, myssjuka Eddie och bästa Dennis & Sara..kan även säga att jag inte saknar tjurarna som skrämde skiten ur mig vid varje löprunda, eller älgarna som envist skulle hänga utanför mitt fönster varje natt..Var inte heller någon hit att pendla in med vita pärlan till Kocki varje dag. Men på något sätt var det hela ett kaos som passade mig rätt bra ändå. Jag trivs ute på landet, trivs med lite stress och spänning. Som jag nämnde i tidigare inlägg är det ju viktigt att man skapar sig ett liv där man befinner sig och jag tycker nog jag lyckats helt okej med det hittils. Hemma är bara tre timmars flygtid bort och en röst av någon man saknar är bara ett samtal. Vilket gör tiden här så mycket lättare! Igår var det första martens fredagen i Årjäng..och detta må vara den första som jag inte är där för att säga "hej på maten", åka virvelvinden eller käka grillad majskolv. ÄLSKAR marten/mâten..knallarna, maten, karusellerna, stämning..och för att inte glömma martensgodiset!!!
Idag ska jag gå ut med fina Tarja m. fl. och jag ska banne mig säga "hej på mâten" till varenda kotte jag ser :)
Ha en bra dag för det ska jag ha!
Puss å kram

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback