Så himla stor skillnad!

2011-10-18 @ 14:00:35

Hej!


I början när jag var helt själv med barnen tyckte jag det var jobbigt. Inte för att barnen var hemska, utan det var bara jag som var så himla orolig..rädd för att något skulle gå fel osv. Denna veckan är Vanessa (mamman) i USA och jag har varit själv med barnen sen igår morse. Martin (pappan) är i England på begravning så honom kan jag iaf nå på telefon. Efter två månader med barnen har jag till och med kunnat njuta av den här tiden som jag varot helt själv. Det är ingen mamma här som jag känner att jag måste anpassa mig efter, behöver inte vara räd för att göra något fel osv..för nu är det ju faktiskt bara jag som är här. Igår hade jag och flickorna filmkväll..alla hade en varsin filt, pyjamas, varm mjölk och ett gosedjur (Ja, självklart var jag tvungen att gosa med ett gosedjur när alla andra gjorde det?!) Där satt vi alla i en hög och glodde på Shrek tills det var läggdags. Inga tårar, skrik efter mamma & pappa eller krångel..jag mådde hur bra som helst!!

Som ni vet har jag ju inga småsyskon hemma..det var nog det som gjorde att jag var så nervös i början. Visste ju inte riktigt hur jag skulle bete mig! Men nu när jag vet hur barnen funkar och jag märker att de tycker om mig som jag tycker om dom så är det faktiskt underbart att jobba som au-pair!

Om jag inte hade åkt hit hade jag aldrig träffat någon av de andra au-pairerna..(syftar speciellt på Tarja och Laura som är otroligt roliga att umgås med). Är otroligt glad att jag valde denna familjen då Lexi och Carrie är sjukt goa och bra ungar!


Tänkte jag skulle lägga upp lite bilder på hur jag bor här borta om det skulle vara intressant för någon?:)

Puss och Kram till er där hemma!

Kommentarer

Postat av: Caroline

Ja lägg upp bilder!! Vill se hur du bor:)

puss carro


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback