Ingen helg är lik någon annan!

2011-10-02 @ 19:08:00

Och tur är väll det, för det är väl ändå lite grejen med att flytta från trygga boet hemma..att göra saker man inte brukar! Varje helg är inte "fredagsmys", "tikilördag" och "pizzasöndag". Saknar såklart allt det där, men det finns kvar! Ska inte ljuga, jag skulle betala dyrt för att ha en kebabpizza från shalom här nu!! Hur som helst:) I fredags var det V:s födelsedag! Så vi firade med finfrukost på möran. Jag jobbade hela dagen till tre och var ledig efte det:) Så det blev att dricka mojitos denna helgen oxå, var dock en markant smakskillnad!! Köp ALDRIG färdig mojito drink-mix:P Smakar apa doppad i socker!! Sedan var det dags för husfest hos Johanna, vilket var helt OK! Roligaste denna kvällen var nog ordet "twat" som vi fick höra att det betydde en gravid blåsfisk..var dock inte rätt översättning.

Igår var en kanondag! Så himla fint väder.. så vi drog tidigt till stranden!! Låg där i fem timmar och jag kan nu säga att jag har simmat i engelska kanalen i oktober!! Något att lägga till på meritlistan kanske? Igen hur som helst, så gjorde vi oss iordning för kvällen, drog tillbaka stranden och började dricka! Riktigt kul att köra "jag har aldrig" med så många nya människor från så många olika ställen! Man har mer gemensamt än vad man kan tro:)
Kvällen fortsatte till Cobo bay pub som var smockfullt av surfare! Tydligen en gammal surfar typ som hade bokat stället för hans 40-års fest! haha. Riktigt kul, så nu kanske jag äntligen ska få lära mig surfa!;) Som vanligt blev en vinflaska lite mer..så jag var rätt så berusad när det var dags att ta cyklarna hem! Jag skulle smidigt vända..vilket slutade med mig över styret! Gjorde ont som satan och vi gick tillbaka till puben för å kolla upp min hand som blödde. Hjälpen fann vi på en husfest precis bredvid puben där alla surfare hade fortsatt på efterfest. Så med ett "ariel-plåster" på handen fortsatte kvällen och det var sjukt roligt!
Imorse var dock mindre roligt. Ont som tusan i handen och under plåstret såg jag ett "hål" med en pöl av blod i..vaknade till och jag tycktes skymta en lite stenbit i såret. Vinglade till badrummet och tog en närmre titt..jarå nog var det en sten! Jag tog pincetten för att lite smidigt försöka plocka ur jäkelskapet men stenen satt fast!! Jag tog ett stadigare tag med pincetten och började dra! Smärtan kom upp i huvudet och allt svartnade..haha jag svimmade för första gången i hela mitt liv! Där var jag på badrumsgolvet med en sten fastgjuten i handen! Det tog mig en timme att lirka ut den "lilla" stenbiten som i stort sett var en hel sten. Gjorde fruktansvärt ont och jag har tyckt synd om mig själv hela dagen:P Självbefogat? Oh ja, men nödvändigt?? Tror vi alla vet svaret på det.
Så här såg såret ut när jag först tog av plåstret! Ser ni en liten svart prick inne i såret som skulle kunna vara en sten?
Här är stenen halvvägs ute?! Inte konstigt det gjorde ONT!!
Lägger upp lite trevligare bilden från helgen ikväll! Ha det bra och fyllekör för sjutton inte på cykel;)

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback