8 veckor

2011-10-20 @ 22:47:20

Om åtta veckor idag sitter jag på planet hem till Sverige...Om exakt åtta veckor blir jag hämtad på Landvetter och är påväg till Arvika för att fira Jul & Nyår med släkt och vänner! Jag LÄNGTAR!!

Tänkte ha en liten nedräkning här på bloggen..varje gång det närmar sig min hemkomst med en vecka så ska jag skriva om ett minne/möte med en ny bekantskap/person som betyder något extra eller kanske bara något ni inte visste om mig! På så vis blir inlägget mer pesonligt och kanske mer intressant, vad vet jag? Det kommer kanske iaf hjälpa mig att ha något att se fram emot och så är det ju alltid kul att se tillbaka och dela med sig av de!




Midsommarafton 2011

Uttrycket "det blir aldrig som man tänkt sig" passar in utmärkt här. Jag tror det var lite spontant planerat i början att vi skulle bila ner till kusten och dra en midsommarfylla där med tält å grejer..dessa planer gick dock i kras på många håll! Jag jobbade, någon blev förkyld och vet inte ens om vi hade en bil?! Hur som helst så blev ju inte denna dunderplan av! Jag satt i lägenheten i Arvika och funderade över om det var värt att åka hem t Töckan...Men Allt fick en vändning när Fredrik J ringde...vi bestämde oss för att dra till Mangskog ihop och så blev det med de! Jag drog hem till dåren och därifrån gick det ju bara utför..på ett oväntat sätt!
Om jag minns rätt var klockan runt halv två när första "midsommarshoten" serverades av Fredrik..och detta blev melodin för kvällen! Shot, shot, shot, shot, shot...(någon mer som nynnar på LMFAO?)
Aja, innan Mangskog fick vi skjuts av Sixten L till Adam D. Första gången jag mötte den tjommen och hans trevliga flickvän Elin! Träffade även Jakob D, Ola S och Alex B här. Jakob och Ola har jag tyvärr inte så mkt mer att säga om mer än att vi är med på en bild ihop..och Alex lärde jag väll känna lite mer efter detta. Blev en riktigt kul förfest iaf med ehm ja, mera shot!
Väl i Mangskog krashade vi lite ovälkommet in på Christian E's förferre! (Sry för det) Efter ett långt och oväntat djupt samtal med Madde och Christians föräldrar(?!) om kossor och jordbruk(?!) haha.. drog jag och Alex B vidare till hembygdsgården(?).
Kan inte säga att jag minns överdrivet mkt mer i detalj men tror det jag kommer ihåg gör kvällen till rätta!
-Att gå in i "diskoladan" var som att självmant gå in i ett slagsmål..blev ju gul och blå av alla som trängdes och ehm dansade?!
-Öltältet var ovanligt trivsamt?! Kanske var för vi befann oss på en åker..
-Skjutsen hem blev i en BMW som Fredrik "kände" den som körde..
-Dom 3 spystoppen som förgyllde kvällen, eller vad säger du fredrik?;)
Och sist men inte minst att sova i en säng som var trasig, aldrig sovit bättre!

Utan att jag egentligen kände någon riktigt bra när kvällen började så hade jag inte velat fira den midsommarn på något annat sätt! Så kul hade jag och jag ser fram emot att fira Midsommar i Sverige nästa år oxå! ÄLSKA SVENSK SOMMAR!

Kommentarer


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback