Kesella!

2011-03-09 @ 11:58:37

Perfekt som mellanmål, som sås eller i själva middagen. Jag är personligen inte så glad i keso, så har tänkt att jag skulle ge kesellan en chans! Den har hög proteinhalt och lågt kolhydratinnehåll, perfekt för den som tränar! Jag har provat mig fram med olika mellanmål och tänkte lägga ut några här på bloggen. Först ut är ett väldigt enkelt och smarrigt mellanmål som passar alla:

Äpple med kesella och kanel

Ta ett äpple(jag använde jona gold) och skär det i tärningar.
Blanda tärningarna med 1msk lätt kesella i en skål.
Strö över kanel efter smak.
Super gott!

Kanel sägs innehålla mycket nyttiga antioxidanter, så du behöver inte snåla med den! Och använder du lätt kesella blir det genast mycket nyttigare för dom som vill ha det så!
(Kameran funkar inte för tillfället, så blir ingen bild.)

Nu ska jag njuta av mellanmålet! / Josefin

Kommentarer

Postat av: Oskar

Har du också hamnat på kvarg-spåret ja, går en och annan burk i veckan här kan jag lova :)

Postat av: Josefin

jajjemän! nu har även jag trillat dit. har provat de förut, men att äta kvarg rätt ur burken är ingen höjdare. men med frukt osv är de ju jättegott:)

Postat av: Oskar

Nej, bara det kan det bli lite konstigt, bär och banan och sedan svänga ihop det till en hemmagjord gainer, mycket gott :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback