Mitt liv på Guernsey:)

2011-08-17 @ 01:32:50

Hej hopp:)

Vet inte vart jag ska börja..det har hänt otroligt mycket på bara några dagar! Har nyss kommit hem från en visning av centrum nere vid hamnen...riktigt fint! Har sällskap av en av deras tidigare au-pairer som är här och hälsar på i två veckor! Känns bra att man inte är själv såhär i början:)

07'20 gick flyget från Gardemoen till Gatwick..och i och med det hade jag över tio timmar i väntetid på flygplatsen i England! What to do?? hehe så jag köpte ett tågkort och drog in till London (Oxford street). Så blev en hel del shopping i väntans stunder som slutade med en hel del övervikt..(hade redan 2kg för mkt i Oslo men de spelade ingen roll där...men tydligen så gjorde de det på Gatwick.) Jag fick lägga all övervikt i mitt handbagage...som säkert vägde 15kg tillslut:P Aja, de va ingen som märkte något så slapp böta:))

Mitt jobb på ön är att ta hand om Lexi(5) och Carrie(2). Båda är riktigt söta och verkar tycka det är kul med en ny au-pair! Dom verkliga rutinerna har inte börjat än eftersom barnen inte går i skolan än. Så det kommer tydligen vara ganska "slappt" nu i början enligt föräldrarna:)

Rätt skön stämning i huset måste jag säga. Jag och Laura(deras tidigare au-pair) var som sagt ute ikväll och kollade läget. Martin och Vanessa (föräldrarna) sa typ: If you ending up at Folleys (en nattklubb) call me emidietly...so we can join in! haha det tyckte jag va kul;)

Får avsluta kvällen med lite bilder :)) SAKNAR REDAN VÄLDIGT MÅNGA!!

Puss och kraaaam. Godnatt:)




Jag, Laura, Adrian(Mamman i familjens kusin?) och Lexi åkte till en av stränderna.



Lexi skulle göra en grimas, men tkr hon mest ser söt ut!



En annan strand på ön:)

Synd att det var lite halvdåligt väder bara...ska tydligen bli finare under veckan!:)


Kommentarer

Postat av: Elin Ohlsson

Postat av: Elin igen..;)

Haha göra ett inlägg från iphone gick ju bra ;) du får ta bort de första :D fan va kul för dej! Hoppas verkligen du får en givande tid därborta och att allt går bra :) saknar dej här hemma!

Du kommer få så otroligt mycket med dej från resan och hoppas inte hemlängtan blir för stor ;) jag kommer följa dej på bloggen iaf! Så skriv mkt ;)

Ha de så underbart därborta! Och jag hör av mej om jag har vägarna förbi ;) haha! Kraaam på dej!!

Postat av: Josefin

Hej Elin!:)

Tack så mkt! Saknar dig med:) Nej men precis! Klart jag saknar många hemifrån redan! Men kommer nog bli bra..famlijen verkar vara toppen!:) Ska försöka skriva så ofta jag kan och orkar:) Tkr du kan komma och hälsa på ja!;) Ha de så bra, Kraaaam:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback